Translate

donderdag 10 maart 2016

Twintigste stagedag

Enkele dagen verder..
Ondertussen zijn we al donderdag 10 maart, wat gaat de tijd hier toch snel! Het lijkt alsof ik hier pas één weekje ben, terwijl ik hier nog maar 20 dagen ben en dan moet ik al weer naar België.. :( Wat ga ik het hier toch missen!

Stage
Vandaag stond ik voor de tweede keer alleen in de klas, mijn mentor was afwezig. Hierdoor moest ik op het begin van de dag meteen een heel dagrooster maken. Mijn voornaamste les vandaag, was een 'Kom op, verhaal'. Dit houdt eigenlijk in dat er een verhaal samen met de kinderen wordt gemaakt, er wordt gebruik gemaakt van vijf verhaalkaarten. Deze had ik dus niet en heb ik zelf ontworpen. Ieder verhaal start met één verhaalkaart, zodat de kleuters een begin/ontwerp hebben. Na deze kaart worden er twee tekeningen gemaakt van hetgeen de kleuters vertellen. Hierna volgt opnieuw een verhaal kaart, zo gaat dit verder tot we ongeveer 10 à 15 tekeningen hebben. Op het einde wordt het verhaal naverteld door de kleuters.
Het 'Kom op, verhaal' kennen ze niet in Suriname. Dit was ook te merken aan de kleuters, ze wisten niet goed hoe of wat. Misschien komt dit ook omdat er kleuters van 3 jaar in deze klas zitten. Uiteindelijk is er een heel kort verhaaltje uitgekomen. Als mijn mentor morgen terug is, ga ik haar deze methode uitleggen. Want het is een leuke methode om samen met de kleuters een verhaal te creëren. Vaak komen er ook super leuke verhalen uit!



Gisteren
Gisteren ben ik gaan zwemmen, aan het zwembad heb ik nog enkele Belgen, Nederlanders en Surinamers leren kennen. Enkele Surinamers waren er een vorige keer ook al en kende ik dus al. Na het zwemmen heb ik daar ook zeer lekker gegeten.


 
















Eens de zon onder ging, ben ik snel naar de Surinaamse rivier gefietst, waar een mooie zonsondergang te zien was. Wat is Suriname toch mooi! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten