Translate

maandag 8 februari 2016

Aangekomen in Suriname!

Vlucht 
Gisterenavond zijn we toegekomen in Suriname! Toen we uit het vliegtuig stapte voelde me meteen de vochtigheid in Suriname, het was wel warm. Ongeveer zo'n 27°C. Hierna moesten we even naar de douane voor onze paspoorten te controleren. Eens we daar voorbij waren konden we naar onze taxi. In Suriname rijden de auto's aan de linkerkant van de weg en niet rechts zoals in België. Ook de rondpunten werden in de andere richting genomen, links opdraaien dus. Wat mij meteen op viel was, als de taxichauffeur een inhaalmanoeuvre wou uitvoeren. Hij eerst met zijn groot lichten knipperde, om aan te geven dat hij ging inhalen. Hier zijn ook weinig verkeersborden, hierdoor moeten de bestuurders heel goed kijken naar het verkeer. Dit vertelde een man tegen mij in het vliegtuig. Hij heeft mij ook nog informatie gegeven over Suriname, zijn naam is Rahul. Meer foto's vinden jullie (binnenkort) in de map "Fotoalbum Suriname". 

Het appartement
Na onze taxirit kwamen aan, aan ons appartement. Maar hier was blijkbaar niemand aanwezig, na enkele keren te bellen is de huisbaas gekomen om ons binnen te laten en ons de nodige uitleg te geven. De eerste indruk binnen was niet zo super. Mijn airco werkte niet, omdat de batterijen leeg waren. Deze heeft hij ook meteen vervangen.
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten